Графік
роботи гуртка англійської мови
в
закладі дошкільної освіти № 15
на
2018-2019 навчальний рік
(з
додатковими освітніми послугами)
№
з/п
|
Гурток
|
Керівник
|
Дні тижня
|
Години
|
1.
|
Англійська
мови
|
Зубик Марина Вікторівна
|
Понеділок
Середа
|
І група – 15.45-16.10
ІІ група – 16.15-16.40
|
Відомо, що якість дошкільної освіти неможлива без пошуку та
впровадження інноваційних моделей життєдіяльності дітей. Нові освітні
реалії передбачають формування
філософії сучасного
європейця – «навчання упродовж
життя», що дає особистості усвідомлення готовності опановувати нові
знання, зокрема вивчати
мови.
Досвід вивчення іноземних мов як в Україні, так і за кордоном
доводить, що цей процес потрібно розпочинати з раннього дитинства.
Закон України «Про
дошкільну освіту», Базовий компонент початкової та дошкільної освіти в Україні проголошують освітніми пріоритетами
забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості, формування у
неї цілісної картини світу, що спонукає до підвищення статусу іноземної мови як
важливого засобу комунікації та навчального предмета.
Навчання дошкільників англійської мови – це цікавий,
багатогранний та по-своєму особливий вид освітньої діяльності. Заняття гуртка
«Hello, English!» сплановано відповідно до програми «Англійська мова для дітей
дошкільного віку: програма та методичні рекомендації» (Кулікова І., Шкваріна
Т.), яка є підґрунтям для реалізації варіативної складової освітнього змісту,
унормованої Базовим компонентом дошкільної освіти (освітня лінія «Іноземна
мова»).
МЕТА ГУРТКА
Мета навчання англійської мови у старшому дошкільному віці –
сприяти повноцінному, своєчасному розвитку дитини, збагаченню її
інтелектуальної, вольової, емоційної та соціальної сфер у процесі оволодіння
основами іншомовного спілкування. Практична мета – формування елементарної
англомовної комунікативно-мовленнєвої компетенції особистості, яка ґрунтується
на лінгвістичній (мовній), мовленнєвій, соціокультурній і загальнонавчальній компетенціях.
Передбачається оволодіння дітьми вміннями аудіювання і говоріння достатніми для
вступу в контакт із співрозмовником, залучення у розмову, отримання і передачі
елементарної інформації.
ЗАВДАННЯ НАВЧАННЯ
· v створити
належні умови для реалізації дошкільником свого природного потенціалу,
враховуючи вікові та індивідуальні особливості кожної дитини;
· v викликати у
дітей інтерес до вивчення англійської мови та підтримувати цей інтерес упродовж
усього періоду навчання, ознайомлюючи дітей із елементами соціокультури
англомовних країн (Великої Британій, США та ін.);
· v цілеспрямовано
навчати спілкування англійською мовою у межах комунікативного мінімуму, що
пов'язаний зі світом дитинства;
· v актуалізувати у
процесі навчання позитивні риси характеру, формувати новоутворення культури
спілкування, прояви загальнолюдських моральних якостей;
· v забезпечити
наступність між дошкільною та початковою загальноосвітньою підготовкою.
Також робота гуртка «Hello, English!» спрямована на досягнення наступних цілей:
Розвивальні:
v вдосконалювати інтелектуальні та пізнавальні здібності дитини
(різні види пам’яті, уваги, уяви, мислення);
v формувати потребу в реалізації власних творчих здібностей;
v розвивати координацію рухів;
v стимулювати природне прагнення дошкільника пізнавати світ та
навчатися.
Виховні:
v формувати позитивне ставлення до іноземної мови, культури народу,
який розмовляє цією мовою;
v виховувати почуття самовпевненості, віри у свої можливості;
v сприяти вихованню культури спілкування, яка прийнята в сучасному
цивілізованому світі;
v виховувати ціннісне ставлення кожної дитини до світу природи,
культури, людей;
v формувати такі риси характеру як: доброзичливість, активність,
прихильність, толерантність.
Навчальні:
v формування в дітей первинних навичок спілкування іноземною
мовою;
v ознайомлення з простими граматичними конструкціями;
v переведення англомовної лексики із пасивного в активний
словниковий запас;
v ознайомлення дитини з культурними особливостями англомовних
країн;
v формування комунікативних умінь: уміння слухати
співрозмовника, реагувати на його мову, починати, підтримувати і завершувати
розмову.
У навчанні дошкільнят іноземної мови враховуються психофізичні
особливості дітей 5-6 років:
·
ü
конкретне або образне мислення;
·
ü
образне сприймання;
·
ü
схильність дітей до копіювання та імітації;
·
ü
підвищену емоційність;
·
ü
нестійкість, мимовільність уваги.
ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДИТИНИ
v Фонетична: розвиток фонематичного слуху, оволодіння навичками
вимови звуків;
v Лексична: оволодіння активним лексичним мінімумом з основних
тем спілкування, передбачених програмою гуртка, поетапне засвоєння слів та
словосполучень;
v Граматична: засвоєння граматичних структур і конструкцій у
зразках мовлення;
v Комунікативна: вміння спілкування в межах засвоєного
граматичного та лексичного мінімум у створеній ситуації.
МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА ГУРТКА:
v Знає і називає своє ім’я, вік, місце проживання (країна,
місто).
v Знає назви членів сім’ї, частин тіла, тварин, частин будинку,
овочів та фруктів, іграшок, кольорів, продуктів харчування, одягу тощо.
v Розуміє і реагує на адресовані вітання, звертання, команди,
прохання, інструкції та команди педагога.
v Уміє відповідати на прості запитання стосовно імені, віку, місця
проживання, свого настрою.
v Уміє диференціювати звуки англійської мови.
v Уміє озвучити окремі вірші, римівки, пісні, скоромовки.
ЗМІСТ НАВЧАННЯ
Навчальний матеріал включає такі компоненти: сфери спілкування;
мовленнєву, мовну, соціокультурну та загальнонавчальну компетенції; результати
освітньої роботи.
Раннє навчання
англійської мови – це не вузько спрямована підготовка до іншомовного
спілкування, не муштра методами імітації дітей, які через свій віковий розвиток
ще не підготовлені до довільного запам’ятовування незрозумілих слів, фраз.
Навчання дошкільників англійської мови –
це передусім система певним чином організованої педагогом цільової ігрової
діяльності, що сприяє розвитку та вихованню дитини. Тобто мета дошкільного
навчання передбачає реалізацію освітніх (розвивальних, виховних, навчальних) і
практичних цілей.
На заняттях гуртка діти в ігровій формі засвоюють правильну
артикуляційну вимову звуків, лексичні одиниці, граматичні структури, вчаться
розуміти на слух англійське мовлення, вести діалог. Легкому засвоєнню матеріалу
сприяють дидактичні, рухливі та сюжетно-рольові ігри, розучування авторських та
літературних віршів, лічилок, римівок, скоромовок, а також прослуховування
аудіозаписів пісень, перегляд мультиків та мовленнєвих ситуацій, розповідей,
які підготовлені носіями англійської мови.
Для вивчення англійської мови у дитини старшого дошкільного віку
має бути внутрішня мотивація: комунікативна (бажання спілкуватися англійською
мовою), лінгвопізнавальна (позитивне ставлення до оволодіння мовим матеріалом),
інструментальна (позитивне сприймання форм і методів навчальної діяльності).
Тривалість одного заняття для дітей 5-6 років 25 хвилин.
Тренд вивчати іноземну мову у дошкільному віці стає дедалі
популярнішим. Адже відомо, що будь-яку іноземну мову діти ліпше і швидше
засвоюють саме у ранньому віці — усі звуки, що чують навколо, вони всотують, як
губка. Тому не варто відкладати вивчення іноземної мови до начебто
сприятливіших умов свідомого віку, бо ймовірність того, що діти з віком
сприйматимуть її на тому самому рівні комфорту, як і рідну, лише зменшуватиметься.
Немає коментарів:
Дописати коментар