Діяльність гуртка "Hello, English!"




Графік роботи гуртка англійської мови
в закладі дошкільної освіти № 15
на 2018-2019 навчальний рік
(з додатковими освітніми послугами) 

з/п
Гурток
Керівник
Дні тижня
Години
1.
Англійська
мови
Зубик Марина Вікторівна 
Понеділок
 Середа
І група – 15.45-16.10
ІІ група – 16.15-16.40


Відомо, що якість дошкільної освіти неможлива без пошуку та впровадження інноваційних моделей життєдіяльності дітей. Нові  освітні  реалії  передбачають  формування  філософії  сучасного європейця  – «навчання  упродовж  життя»,  що  дає особистості усвідомлення  готовності опановувати  нові  знання,  зокрема  вивчати  мови.
Досвід вивчення іноземних мов як в Україні, так і за кордоном доводить, що цей процес потрібно розпочинати з раннього дитинства.
 Закон України «Про дошкільну освіту», Базовий компонент початкової та дошкільної освіти  в Україні проголошують освітніми пріоритетами забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості, формування у неї цілісної картини світу, що спонукає до підвищення статусу іноземної мови як важливого засобу комунікації та навчального предмета.
Навчання дошкільників англійської мови – це цікавий, багатогранний та по-своєму особливий вид освітньої діяльності. Заняття гуртка «Hello, English!» сплановано відповідно до програми «Англійська мова для дітей дошкільного віку: програма та методичні рекомендації» (Кулікова І., Шкваріна Т.), яка є підґрунтям для реалізації варіативної складової освітнього змісту, унормованої Базовим компонентом дошкільної освіти (освітня лінія «Іноземна мова»).
МЕТА ГУРТКА
Мета навчання англійської мови у старшому дошкільному віці – сприяти повноцінному, своєчасному розвитку дитини, збагаченню її інтелектуальної, вольової, емоційної та соціальної сфер у процесі оволодіння основами іншомовного спілкування. Практична мета – формування елементарної англомовної комунікативно-мовленнєвої компетенції особистості, яка ґрунтується на лінгвістичній (мовній), мовленнєвій, соціокультурній і  загальнонавчальній компетенціях. Передбачається оволодіння дітьми вміннями аудіювання і говоріння достатніми для вступу в контакт із співрозмовником, залучення у розмову, отримання і передачі елементарної інформації.

ЗАВДАННЯ НАВЧАННЯ
·        v створити належні умови для реалізації дошкільником свого природного потенціалу, враховуючи вікові та індивідуальні особливості кожної дитини;
·        v викликати у дітей інтерес до вивчення англійської мови та підтримувати цей інтерес упродовж усього періоду навчання, ознайомлюючи дітей із елементами соціокультури англомовних країн (Великої Британій, США та ін.);
·        v цілеспрямовано навчати спілкування англійською мовою у межах комунікативного мінімуму, що пов'язаний зі світом дитинства;
·        v актуалізувати у процесі навчання позитивні риси характеру, формувати новоутворення культури спілкування, прояви загальнолюдських моральних якостей;
·        v забезпечити наступність між дошкільною та початковою загальноосвітньою підготовкою.
Також робота гуртка «Hello, English!» спрямована на досягнення наступних цілей:
Розвивальні:
v вдосконалювати інтелектуальні та пізнавальні здібності дитини (різні види пам’яті, уваги, уяви, мислення);
v формувати потребу в реалізації власних творчих здібностей;
v розвивати координацію рухів;
v стимулювати природне прагнення дошкільника пізнавати світ та навчатися.
Виховні:
v формувати позитивне ставлення до іноземної мови, культури народу, який розмовляє цією мовою;
v виховувати почуття самовпевненості, віри у свої можливості;
v сприяти вихованню культури спілкування, яка прийнята в сучасному цивілізованому світі;
v виховувати ціннісне ставлення кожної дитини до світу природи, культури, людей;
v формувати такі риси характеру як: доброзичливість, активність, прихильність, толерантність.
Навчальні:
v формування в дітей первинних навичок спілкування іноземною мовою;
v ознайомлення з простими граматичними конструкціями;
v переведення англомовної лексики із пасивного в активний словниковий запас;
v ознайомлення дитини з культурними особливостями англомовних країн;

v формування комунікативних умінь: уміння слухати співрозмовника, реагувати на його мову, починати, підтримувати і завершувати розмову.
У навчанні дошкільнят іноземної мови враховуються психофізичні особливості дітей 5-6 років:
·        ü конкретне або образне мислення;
·        ü образне сприймання;
·        ü схильність дітей до копіювання та імітації;
·        ü підвищену емоційність;
·        ü нестійкість, мимовільність уваги.
ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДИТИНИ
v Фонетична: розвиток фонематичного слуху, оволодіння навичками вимови звуків;
v Лексична: оволодіння активним лексичним мінімумом з основних тем спілкування, передбачених програмою гуртка, поетапне засвоєння слів та словосполучень;
v Граматична: засвоєння граматичних структур і конструкцій у зразках мовлення;
v Комунікативна: вміння спілкування в межах засвоєного граматичного та лексичного мінімум у створеній ситуації.
МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА ГУРТКА:
v Знає і називає своє ім’я, вік, місце проживання (країна, місто).
v Знає назви членів сім’ї, частин тіла, тварин, частин будинку, овочів та фруктів, іграшок, кольорів, продуктів харчування, одягу тощо.
v Розуміє і реагує на адресовані вітання, звертання, команди, прохання, інструкції та команди педагога.
v Уміє відповідати на прості запитання стосовно імені, віку, місця проживання, свого настрою.
v Уміє диференціювати звуки англійської мови.
v Уміє озвучити окремі вірші, римівки, пісні, скоромовки.
ЗМІСТ НАВЧАННЯ
Навчальний матеріал включає такі компоненти: сфери спілкування; мовленнєву, мовну, соціокультурну та загальнонавчальну компетенції; результати освітньої роботи.
      Раннє навчання англійської мови – це не вузько спрямована підготовка до іншомовного спілкування, не муштра методами імітації дітей, які через свій віковий розвиток ще не підготовлені до довільного запам’ятовування незрозумілих слів, фраз. Навчання  дошкільників англійської мови – це передусім система певним чином організованої педагогом цільової ігрової діяльності, що сприяє розвитку та вихованню дитини. Тобто мета дошкільного навчання передбачає реалізацію освітніх (розвивальних, виховних, навчальних) і практичних цілей.
На заняттях гуртка діти в ігровій формі засвоюють правильну артикуляційну вимову звуків, лексичні одиниці, граматичні структури, вчаться розуміти на слух англійське мовлення, вести діалог. Легкому засвоєнню матеріалу сприяють дидактичні, рухливі та сюжетно-рольові ігри, розучування авторських та літературних віршів, лічилок, римівок, скоромовок, а також прослуховування аудіозаписів пісень, перегляд мультиків та мовленнєвих ситуацій, розповідей, які підготовлені носіями англійської мови.
Для вивчення англійської мови у дитини старшого дошкільного віку має бути внутрішня мотивація: комунікативна (бажання спілкуватися англійською мовою), лінгвопізнавальна (позитивне ставлення до оволодіння мовим матеріалом), інструментальна (позитивне сприймання форм і методів навчальної діяльності).
Тривалість одного заняття для дітей 5-6 років 25 хвилин.
Тренд вивчати іноземну мову у дошкільному віці стає дедалі популярнішим. Адже відомо, що будь-яку іноземну мову діти ліпше і швидше засвоюють саме у ранньому віці — усі звуки, що чують навколо, вони всотують, як губка. Тому не варто відкладати вивчення іноземної мови до начебто сприятливіших умов свідомого віку, бо ймовірність того, що діти з віком сприйматимуть її на тому самому рівні комфорту, як і рідну, лише зменшуватиметься.

Немає коментарів:

Дописати коментар